Deze maand het woord aan Marianne Moerdijk van italianresidence.nl. Dé website voor vakantiehuizen in Italië. Persoonlijk geselecteerd door Marianne met een aanbod van meer dan 3.000 luxe en betaalbare huizen. Marianne speurt op haar 65e nog steeds vol enthousiasme naar de mooiste plekjes in Italië en moet niet denken aan pensioneren. Gelukkig, want wij willen haar nog járen als klant.
Dit jaar vier je het 20-jarige jubileum van Italian Residence. Even terug naar het begin; hoe is het begonnen en hoe ben je bij Feka terechtgekomen?
“Ik was 45 en helemaal gek van talen. Na een vakantie in Italië vroeg de eigenaar van het agriturismo waar we verbleven of ik hem wilde helpen bij de verhuur in Nederland. Voordat ik het wist stond ik naast hem op de vakantiebeurs en aan het eind van de week was ik zijn vertegenwoordiger in Nederland”.
“Ik begon met zelfgemaakte brochures. Knulliger dan knullig, met fotokopietjes die ik maakte bij de C1000 in Mijdrecht. Op een gegeven moment stuurde iemand mij een brief: ’Ik ben een hobbyist en heb uw website gemaakt. Kijk maar eens…’ Die website is het begin van Italian Residence en voor de hosting van die website ben ik bij Feka terecht gekomen”.
“Het boekingssysteem is precies wat ik nodig heb, zonder onnodige functionaliteiten”
Marianne is altijd bij ons gebleven. Het grootste project: een boekingssysteem op maat. Wat ontstond als goedmakertje groeide uit tot de basis van haar bedrijf.
“10 jaar geleden zat ik in het buitenland en ontdekte ik dat de website eruit lag. Jos kon daar niet zoveel aan doen. Maar toch zei hij: wat als ik ter compensatie een boekingssysteem voor je maak in mijn vrije tijd. Dat systeem werd de basis van mijn business en het functioneert nog steeds geweldig. Ik heb precies wat ik nodig heb”.
Natuurlijk is het boekingssysteem van toen niet dezelfde als die van nu. De markt verandert en Marianne verandert daarin mee.
“Sinds vorig jaar kunnen klanten ook recensies achterlaten. Inmiddels een onmisbare functionaliteit in de toerismebranche. Dit jaar hebben we de mogelijkheid toegevoegd om te zoeken op datum. Dat klinkt eenvoudig maar was een giga klus. Ik werk met allerlei lokale agenten. Die werken natuurlijk allemaal met verschillende systemen. Al die losse systemen moesten gekoppeld worden aan onze website. Inmiddels is de klus geklaard en wordt het systeem elke nacht automatisch gesynchroniseerd zodat onze klanten de volgende dag precies zien welke vakantiehuizen nog beschikbaar zijn.”
“Een technisch probleem leg ik bij jullie neer en ik weet dat het wordt opgelost.
Dat geeft rust.”
Feka ondersteunt Italian Residence bij alle ICT zaken. Sinds kort is Feka ook verantwoordelijk voor de website.
“Onze website bij Feka onderbrengen was voor mij eigenlijk heel vanzelfsprekend. De site werd eerst onderhouden door een andere partij, maar ik ben blij dat nu alles bij één bedrijf ligt. Als er vroeger een technisch probleem was, wist ik soms niet of ik naar jullie of de ander moest bellen. Nu leg ik het gewoon bij jullie neer en weet ik dat het wordt opgelost. Dat geeft mij rust”.
Voor Feka staat de relatie met de klant centraal. Niet alleen op korte termijn, maar juist ook op lange termijn. Die instelling sluit perfect aan bij Marianne.
“Ik heb een eenmansbedrijf, maar wel een groot eenmansbedrijf. En dat kan omdat ik samenwerk met specialisten. Mensen zoals jullie. Jullie zijn een deel van mijn bedrijf. Zonder jullie kan ik niet functioneren. Zelf heb ik nul procent verstand van ICT, dus je moet het uit handen geven aan iemand die je vertrouwt. Niet alleen tussen 9 en 5, maar ook in de avonden en in het weekend. Als ik in januari één weekend op zwart sta, wil je niet weten hoeveel omzet ik misloop. Ik moet jullie dus kunnen bereiken. En dat kan ik!”
“Wat ik bij jullie vooral erg goed vind is de snelheid van reageren én afhandelen.”
Last but not least, hoe zou jij Feka omschrijven?
“Vriendelijk, adequaat en snel. Wat ik bij jullie vooral erg goed vind is de snelheid van reageren én afhandelen. De kwaliteit van personeel is perfect en waar Jos altijd mee scoort is dat hij mijn problemen ziet en het dan oplost. Ik werk vanuit enthousiasme en dat merk ik ook bij jullie. Ik zat eens een dag bij jullie op kantoor en mocht mee-eten. Ik merkte dat de sfeer heel goed is en jullie plezier hebben in je werk. Dat vond ik zo leuk. Conclusie: ik ben zeer tevreden.”
Na ruim twee uur nemen we weer afscheid van Marianne. Wat een leuk gesprek. En Marianne, wij zijn ook zeer blij met jou!